Waarom Eye Tracking onderzoek op de winkelvloer?


Shoppers nemen een substantieel deel van hun aankoopbeslissingen (zoals product, merk, variant, aantal) op de winkelvloer.

Afhankelijk van de branche en categorie varieert deze zogenaamde Instore Decision Rate tussen de 10% tot wel 82%.

Het waarbij speelt hierbij een prominente rol. Gemiddeld wordt 70% van consumentengoederen via het schap verkocht!


We praten dus over miljarden euro's omzet die in meer of mindere mate beïnvloed wordt op de winkelvloer

...........en dat binnen een fractie van een seconde!


Naar welke producten en actie-uitingen kijkt de shopper? En in welke volgorde gebeurt dit? Is de propositie krachtig genoeg om de gewenste resultaten te behalen? Door middel van mobiel eye tracking onderzoek in de daadwerkelijk of onze nagebootste fysieke winkelomgeving zijn de testresultaten nauwkeuriger dan digitaal eye tracking onderzoek. Met de gedetailleerde uitkomsten kunt u direct uw voordeel doen.

90%

van het shop- en aankoopgedrag wordt onbewust aangestuurd 


200k

Onbewuste aankoop(denk)processen werken 200.000 keer sneller  dan het bewuste (rationele) denkproces. 


2/3

van alle sensorische cellen in het lichaam bevinden zich in het oog. Het is het meest prominente zintuig. Zien is kopen!


13ms

is de tijd die het brein nodig heeft om een beeld of communicatie te verwerken

80%

van wat shoppers zich herinneren op basis is van wat ze gezien hebben, 10% van wat ze gehoord hebben en 10% van wat ze gelezen hebben  

Eye- Tracking onthult het daadwerkelijk shopper gedrag en helpt de instore ROI van retailers en leveranciers te verbeteren!

95%

 van de instore (schap)marketing materialen leidt niet tot de gewenste gedragsverandering


85%

 van de introducties liggen niet langer dan 1 jaar in de winkel


70%

van de promoties heeft een ROI van -55%


70%

van consumentengoederen worden via het schap verkocht


50%

van de shoppers die bewust voor het schap staan kopen niets

Specialist in vertrouwd én voordelig mobiel Eye Tracking onderzoek 


Wij hebben eye tracking onderzoek uitgevoerd voor ondermeer:

Ik heb ook interesse in een eye tracking onderzoek op de winkelvloer!

Wil jij snel inzicht krijgen hoe jij jouw instore pres(en)tatie kunt verbeteren? Laat een bericht achter en wij nemen vrijblijvend contact met je op om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen!

Share by: